søndag den 17. maj 2015

En almindelig lørdag efter 6 uger i Island

Fredag havde ikke være det mest aktive. Den lånebil skovforeningen har haft i et par uger, skulle leveres tilbage, så vi havde ikke firmabilen længere, det var lidt slemt.
Man bliver hurtigt forvendt, det var fantastisk at have bil, fordi det er en rent helvede at skulle med bussen til byen, ihukommende hvor svært det var første gang.
Vores plan for weekenden havde været at tage på karaoke-bar fredag aften og generelt bare tage et lille pubcrawl, fordi vi havde fundet de fede steder om torsdagen - men vejret var alt andet end med os, det regnede det meste af dagen og ingen af os gad rigtig tage bussen til byen i pænt tøj og så sent hjem med bussen også - endvidere koster en øl heroppe også lidt mere den på de danske barer, selvom man sparer lidt i happy hour(s).
Så vi blev hjemme, men da klokken blev 21.30 var jeg nødt til at løbe, havde ikke lavet noget mandag og tirsdag og følte mig lidt dvask, så jeg løb og allerede efter kort tid var jeg i steady state (der hvor kroppen bruger samme mængde ilt som den får tilført), det var himmelsk! Så jeg forlængede bare min tur og løb til mit eget åndedræt - det var hypnotiserende, og vidunderligt med regndråberne mod mit ansigt.
Da jeg kom hjem lavede jeg mine sædvanlige træningsøvelser, lidt udstrækning og så bare i bad og i seng.

Lørdag stod jeg op ved 9-tiden, satte lidt morgenmad på bordet og dækkede op til to, ,vi havde egentlig ikke travlt, så vi kom først ud af døren ved 13 tiden.
Solen skinede og det var en lækker tur op til bussen, vi fandt endda et stoppested tættere på! og bussen kom med det samme! Det tegnede til at blive en god dag...
Men vinden var lusket, det var nemlig kun solens stråler der varmede, vinden var kold.

Vi stod af på Hlemmur (hovedstationen eller hvad man kan kalde det), og så gik turen til Baronstigur og vores faste svømmehal: Sundhöll, for at svømme en km :)

Da vi var færdige, var jeg bogstaveligt talt brugt, det var svært bare at gå. Vi gik op til vores kage-biks og købte kage til kaffen og satte igen kursen mod Hlemmur for at tage hjemad. Da vi nåede derned var bussen bare lige kørt, og der var en halv time til den næste, så vi besluttede at tage ned til PØLSEBODEN :D
... i den HELT anden ende af gågaden... Men det var det værd.
Bæjarins Beztu Pylsur - lammepølse hotdog "með öllu" med alt :D
Da vi havde spist, gik vi op til Cintamani og brugte en halv time på at købe regntøj. Efter at have brugt alt for lang tid på at købe tøj, drog vi hjemad.
Pludselig havde jeg mange ting i hovedet og jeg havde mest af alt lyst til at sove, så jeg drak en kop te og så alle afsnit af "Charlot og Charlotte" sammen med Sille og gik i seng med halv tolv tiden.

Søndagen er gået med ingen ting :D Interessant weekend!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar